• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hatet...

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Med detta inlägg vill jag ”knyta ihop säcken”. Många var Ni som kom med upplyftande kommentarer till mitt inlägg om ”hatet från min dotter”. Det tackar jag ödmjukt för :)
När jag nu blickar tillbaks över tiden som gått sedan inlägget, så måste jag säga att jag nu istället är stolt över min dotter och hennes sätt att hantera hela min situation...
Hon var ju från början oerhört hatisk mot mig när hon började upptäcka inkasso krav och slutligen KF brev på hallgolvet, men hon lugnade till slut ner sig... och vi har haft flera långa och förtroliga samtal med varandra sedan dess.

Idag har vi aldrig haft en bättre relation än nu. Hon har även själv erbjudit sig att betala hem mer för att avlasta mig, så nu betalar hon 3100kr istället för 1500kr (som vi hela tiden bråkade om innan), vilket självklart underlättar min löneutmätning oerhört !

Jag är sååå innerligt glad och lättad över att situationen med min dotter är så bra idag...och jag hoppas innerligt att det så förblir :) ❤️
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 452
Poäng
8 917
Vad kul att höra!!! Jag är verkligen glad för din skull!!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 452
Poäng
8 917
Har KFM hunnit med första löneutmätningen Kimsan?
Har du börjat räkna på hur skulden förändras ifrån månad till månad??
Håller verkligen tummarna att du med tar dig ur detta vi försatt oss i :(
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Har KFM hunnit med första löneutmätningen Kimsan?
Har du börjat räkna på hur skulden förändras ifrån månad till månad??
Håller verkligen tummarna att du med tar dig ur detta vi försatt oss i :(

Japp, jag skrev om det igår...öppnade upp min löne spec igår via vårt lönesystem och ”BAM” där satt raden ”införsel” och summan 19622kr... En tår rann då nedför min kind...faktiskt! Det blev sååå oerhört konkret även då ja visste att det skulle ske :(
Har inte orkat med att räkna på det ännu, men har fått till ett bra excel ark med olika ränte parametrar & ska börja föra in skulderna där och se hur det förmodligen då ”urartar” sig :(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 452
Poäng
8 917
Det viktiga är egentligen att du kollar skulden nu den 24:e september.
Sen kollar du igen låt säga 30 oktober och 30 november.

Då blir det ungefärligt överblick hur det ser ut. Det bästa är ju om det kan minska med sig 10.000 eller mer i månaden så du slipper den krångliga processen med skuldsanering!
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Med detta inlägg vill jag ”knyta ihop säcken”. Många var Ni som kom med upplyftande kommentarer till mitt inlägg om ”hatet från min dotter”. Det tackar jag ödmjukt för :)
När jag nu blickar tillbaks över tiden som gått sedan inlägget, så måste jag säga att jag nu istället är stolt över min dotter och hennes sätt att hantera hela min situation...
Hon var ju från början oerhört hatisk mot mig när hon började upptäcka inkasso krav och slutligen KF brev på hallgolvet, men hon lugnade till slut ner sig... och vi har haft flera långa och förtroliga samtal med varandra sedan dess.

Idag har vi aldrig haft en bättre relation än nu. Hon har även själv erbjudit sig att betala hem mer för att avlasta mig, så nu betalar hon 3100kr istället för 1500kr (som vi hela tiden bråkade om innan), vilket självklart underlättar min löneutmätning oerhört !

Jag är sååå innerligt glad och lättad över att situationen med min dotter är så bra idag...och jag hoppas innerligt att det så förblir :) ❤️
Va roligt att höra! Glad jag blir :)
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Med detta inlägg vill jag ”knyta ihop säcken”. Många var Ni som kom med upplyftande kommentarer till mitt inlägg om ”hatet från min dotter”. Det tackar jag ödmjukt för :)
När jag nu blickar tillbaks över tiden som gått sedan inlägget, så måste jag säga att jag nu istället är stolt över min dotter och hennes sätt att hantera hela min situation...
Hon var ju från början oerhört hatisk mot mig när hon började upptäcka inkasso krav och slutligen KF brev på hallgolvet, men hon lugnade till slut ner sig... och vi har haft flera långa och förtroliga samtal med varandra sedan dess.

Idag har vi aldrig haft en bättre relation än nu. Hon har även själv erbjudit sig att betala hem mer för att avlasta mig, så nu betalar hon 3100kr istället för 1500kr (som vi hela tiden bråkade om innan), vilket självklart underlättar min löneutmätning oerhört !

Jag är sååå innerligt glad och lättad över att situationen med min dotter är så bra idag...och jag hoppas innerligt att det så förblir :) ❤️
Konstapeln, du har nog sagt det förr men vad ligger skulden på? Hur länge kommer du ha löneutmätning tro?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Va roligt att höra! Glad jag blir :)

Tack @Lånat !! :) En tung börda släppte i och med detta... Mår nästan oförskämt bra nu... :rolleyes: Det enda smolket i bägaren är för närvarande jagandet av en monster spindel som lyckades sticka iväg från mig någonstans i soffan... :D Stora problem må ja säga... :eek:
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Konstapeln, du har nog sagt det förr men vad ligger skulden på? Hur länge kommer du ha löneutmätning tro?

Konstapel Kimsan står till Din tjänst...ca 845tkr i kapital skuld, men med räntepåslagen vågar ja inte sia om var skulderna landar på ännu... :oops: Med en löneutmätning om 19622kr, så tror jag dock att skulderna ökar... iallafall initialt :( Ska sätta mig med mitt excel ark som jag arbetet med där jag räknat med olika parametrar gällande räntor och kostnader... När ja fört in skulderna där, så vet jag mer... Återkommer då :rolleyes:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp